Pop A Smile

Black history month – Nekeia Boone

Black History Month wordt sinds 1926 in de Verenigde Staten gevierd in Februari. Deze maand worden de bijdragen en successen van mensen van kleur onder de aandacht gebracht. 

Daarom interviewen wij van Pop A Smile deze maand elke week geweldige food ondernemers van kleur! Stay tuned & be inspired!

De interviews kun je vinden op onze blogpagina.

Ontmoet Nekeia Boone, geboren in New York City en deels opgegroeid in Los Angeles. Ze is gek op reizen en houdt van koken. Zij heeft haar foodinstinct meegekregen van haar oma Tudy. De keuken is voor haar een ‘zen zone’.

Waarom heb je Tudy's Kitchen opgericht?

Ik heb in corporate gewerkt, van marketing tot techniek. Uiteindelijk kwam ik terecht in een vrij ongezonde omgeving. Dit is de ‘trigger’ geweest voor mijn burn-out waardoor ik mijn baan moest opzeggen. Tijdens mijn burn-out vond ik mezelf terug in mijn zen zone, de keuken. Ik begon met ijs te experimenten en heb een paar geweldige ijsrecepten gecreëerd. Ik besefte dat ik mijn passie moest volgen. Het was eens tijd om te doen wat mij gelukkig maakte en vreugde naar anderen zou brengen. Om deze reden ben ik Tudy’s Kitchen begonnen.

Ik legde de basis voor mijn bedrijf en definieerde mijn missie, begindoelen en merkidentiteit. Ik heb in het begin 15 bijzondere ijssmaken gecreëerd en besloot om 4 tot 5 ervan te perfectioneren. Daarna heb ik de distributie onderzocht. Wie zou mijn ijs kopen?  Ik weet dat het ongebruikelijk is, maar ik ging pas daarna nadenken over de marketing. We doen het allemaal anders, maar ik geloof dat digitale aanwezigheid minder uitmaakt voor nieuwe kopers als jouw product fantastisch is. Dan maakt het niet uit als de verpakking nog niet volledig af is.

Uiteindelijk werkte ik mijn merkidentiteit uit en heb ik een creatief team opgericht. Mijn team bestaat volledig uit mensen van kleur en grotendeels uit vrouwen.

Hoe is het voor jou als vrouw van kleur om te ondernemen?

Het is belangrijk voor mij om te benadrukken dat ik een ondernemende vrouw van kleur ben. Tudy’s Kitchen is het enige ijsmerk met een vrouwelijke eigenaresse en oprichtster van kleur. Ik wil dat mensen weten van wie ze het ijs kopen en hoe uniek dit is. Ik hoop dat ik hiermee ook andere mensen van kleur en ondervertegenwoordigde groepen bereik en dat ze zich hierdoor geïnspireerd voelen.

Zie jij jezelf als inspiratiebron voor andere vrouwen van kleur?

Ik hoop het wel. Ik hoop het écht. Ik hoop dat ik andere vrouwen van kleur trots maak en dat zij zichzelf herkennen in mij. Ik wil ze inspireren om zichzelf eerste plaats te maken en hun hart te volgen. Iets waar ik in het begin geen kans voor had tot nu. Durf op jezelf te wedden. Het ergste scenario is dat het niet lukt, maar dat is ook een onderdeel van de reis. Het belangrijkste is hoe we reageren op falen. In alle eerlijkheid, het enige dat je fout kan doen, is het niet proberen.

Waren er ook uitdagingen?

Zeker! Beginnend bij mijn ijssmaken. Sommige klanten hadden twijfels over de producten. Ze hadden nog nooit eerder gehoord van mijn smaken en waren niet bekend met Afro-Caribische gerechten, zoals ‘Chicken & Waffles’. Het was dus wel nodig om de context van mijn smaken toe te lichten, maar als ze het eenmaal geproefd hadden, waren ze direct verkocht. Dus nu begin ik altijd met een proefronde ;).

De andere uitdaging met inkopers, waar ik mee te maken krijg, is de prijsstructuur. Mijn product is erg uniek en kan dus niet voor de “gewone” prijs verkocht worden. Al mijn producten zijn handgemaakt, de ingrediënten zijn vers van lokale producenten en de smaken zijn ‘one-of-a-kind’. Het is mijn doel om mijn klanten een product te bieden van hoge kwaliteit en daar hangt dan ook een premium prijskaartje aan.

Je hebt een indrukwekkende reis afgelegd. Waar ben je het meest trots op?

Ik ben het meest trots op mijn creatieve team vol mensen van kleur en veel vrouwen. Als je iets wilt creëren, waar een diverse groep mensen zich mee identificeert, moet je ook een divers scala aan getalenteerde mensen rekruteren. Tijdens onze groei blijft mijn focus op het creëren van kansen voor ondervertegenwoordigde groepen. We hebben allemaal ons eigen unieke achtergrond en wanneer dat samenkomt, vindt de magie echt plaats.

Wat betekent Black History Month voor jou?

Het betekent veel voor mij. Als eerst, hebben we nog een lange weg te gaan, als we één maand nodig hebben om hier aandacht voor te creëren. Het betekent dat de andere 11 maanden hier minder aandacht naar toe gaat. Desondanks, het is belangrijk om deze maand te benadrukken wat mensen van kleur hebben toegevoegd aan de samenleving. Contributies en successen, waar ze niet altijd voor erkend zijn. Het is nodig om te benadrukken hoe sterk en creatief we zijn en wat we hebben overwonnen. Veel mensen van kleur weten dit al, maar het is belangrijk om dit te herhalen zodat we hier niet één maand voor nodig hebben.

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Winkelwagen